Dutch

Status
Not open for further replies.
lol, i'll take it! sorry, guys, haven't been in for a while! I watched the finals in Holmenkollen. Brilliant they both won! :D He is to be a legend! :D Bjørndalen ist een legende (right?)

*going to take the quiz right away...* :D

lieke said:
i'm not giving the answers yet:D:D

I know them, but I would be a wet blanket if I would give you them now. So I don't give the answers too. By the way cathyrh, how do you translate this?

A. In weet we, aar I zu an spelbrekah be whe I thim yu nuw woul given. Sod I niet given he answords ook. Bey he wag cathyrh, Hoew transtaal yu dis?
B. Ik weet ze, maar ik zou een spelbreker zijn als ik ze je nu zou geven. Dus geef ik de antwoorden nu ook niet. Tussen haakjes cathyrh, hoe vertaal je
C. Ik weet het, maar ik zou een natter deken zijn als ik ze je nu zou geven. Dus geef ik de vragen ook wel.
D. Jij weet ze, maar jij zou een toffe peer zijn als jij ze mij nu zou geven. Dus geef ik de bananen ook niet. Tussen haakjes cathyrh, wat is het antwoord nu?

Can you take a guess??? :confused:

Puzzle_the_Donky said:
I know them, but I would be a wet blanket if I would give you them now. So I don't give the answers too. By the way cathyrh, how do you translate this?

why are you making such long senteces, you translate "this" as dit:D:D

lieke said:
why are you making such long senteces, you translate "this" as dit

???...
:confused: ...
!!!...
:eek: ...lol... :D
Ohw... I understand, ok, so...
I meant: How do you translate this sentence...

Peter lover said:
Hahahahaha! That was funny!!! Doe je dit altijd zo :D ?

Do you ask this question to me or ... ? It's not really clear to me.

lieke said:
i think it was for me?
soms, als ik in een irritante bui ben (toetsweek, dan krijg je dat:D)
Jij ook al??? Ik had er vorige week 1. (Toetsweek dus).
En nu kreeg ik mijn natuurkundecijfer terug. Ik dacht dat ik het wel goed had gedaan, maar:

Niets is wat het lijkt; ik had een 5,3 (Net niet voldoende :( en het is een toets ). En morgen heb ik een SO Nederlands en raad eens: Kan ik mijn boekje (voor de zoveelste keer) weer eens niet vinden.

Soms wordt ik zo kwaad op mezelf... :mad: :mad:

Gelukkig is het spelling... Dat is meestal (als Nederlander) wel te doen...

Puzzle_the_Donky said:
Jij ook al??? Ik had er vorige week 1. (Toetsweek dus).
En nu kreeg ik mijn natuurkundecijfer terug. Ik dacht dat ik het wel goed had gedaan, maar:

Niets is wat het lijkt; ik had een 5,3 (Net niet voldoende en het is een toets ). En morgen heb ik een SO Nederlands en raad eens: Kan ik mijn boekje (voor de zoveelste keer) weer eens niet vinden.

Soms wordt ik zo kwaad op mezelf...

Gelukkig is het spelling... Dat is meestal (als Nederlander) wel te doen...
bale zeg van natuurkunde. SO nederlands, succes ermee. wij krijgen geen SO's of Repetities meer, we krijgen 5 keer in het jaar dossiertoetsen die ook meetellen voor je examen ( :eek: )Normaal gaat het goed, maar deze week was ik heel moe, en ik heb natuurkunde, wiskunde en frans al verknald dus ik mag er neit nog meer verpesten. ik heb 12 toetsen en maar 1 herkansing.
misschien valt het nog mee :rolleyes:

Puzzle_the_Donky said:
Do you ask this question to me or ... ? It's not really clear to me.
To you silly :D
Het was zo grappig zoals je die zinnen in het nederlands/engels deed!
Hebben jullie nu allebei niet zo'n beste bui? Maar toetsen zijn altijd zwaar hoor. Bij mij is het gelukkig al een behoorlijke tijd geleden dat ik toetsen had.
Is het dan nu al toetsen week :confused: Dat gaat verdraaid snel zeg!

Aan Lieke: Succes ermee in ieder geval, ik heb gelukkig nog zat herkansingen.

Aan Peter lover: jep, maar ik heb nog vooral centrale proefwerken in de proefwerkweek en: dit was de tweede proefwerkweek (derde periode). De laatste periode heb ik weer een toots/proefwerkweek en moet ik onder andere mijn Frans- en Duitsexamen doen. Dat komt wel goed, maar mijn Nederlands boekendossier (Ik moet er nog 12 lezen voor de komende herfst- of kerstvakantie), en mijn Natuurkunde/Scheikunde-examen. Brrrr...

Maar dat is gelukkig allemaal voor volgend schooljaar, voorlopig eerst maar in de week na de meiweek lekker vijf dagen naar Engeland met school. Hoera!

Gaan jullie nog naar het buitenland?

To the English people on this thread, if you can translate this I'll set dumb things like these:
- "X is very smart"
- "I am a donkey"
- "I am not a Muslim, I don't pray to Mohammed, but maybe if Moslims would pray to Allah I would be a Muslim. Now I rather am a Christian, because they believe in talking beasts, at least that's what Lewis says."

or other stupid things like these in my signature.

Puzzle_the_Donky said:
Aan Lieke: Succes ermee in ieder geval, ik heb gelukkig nog zat herkansingen.

Aan Peter lover: jep, maar ik heb nog vooral centrale proefwerken in de proefwerkweek en: dit was de tweede proefwerkweek (derde periode). De laatste periode heb ik weer een toots/proefwerkweek en moet ik onder andere mijn Frans- en Duitsexamen doen. Dat komt wel goed, maar mijn Nederlands boekendossier (Ik moet er nog 12 lezen voor de komende herfst- of kerstvakantie), en mijn Natuurkunde/Scheikunde-examen. Brrrr...

Maar dat is gelukkig allemaal voor volgend schooljaar, voorlopig eerst maar in de week na de meiweek lekker vijf dagen naar Engeland met school. Hoera!

Gaan jullie nog naar het buitenland?

To the English people on this thread, if you can translate this I'll set dumb things like these:
- "X is very smart"
- "I am a donkey"
- "I am not a Muslim, I don't pray to Mohammed, but maybe if Moslims would pray to Allah I would be a Muslim. Now I rather am a Christian, because they believe in talking beasts, at least that's what Lewis says."

or other stupid things like these in my signature.
danku, jij ook succes!!
naar Engeland met school, tof joh! Ik ga zelf met werkweek naar zwitserland.

ik zou maar oppassen met die vertaal-uitdagingen, er zijn ook vertaal machines :D

btw, english people, i only have one (ONE :eek: ) person to participate in the quiz, we need more!!

Ik wens jullie alletwee het allerbeste op school en Lieke, ik weet zeker dat het je toch gaat lukken joh!
Lieve Puzzle_the_donkey: ga je misschien naar London? Ik ben daar in december geweest en het was in één woord geweldig! Ik weet zeker dat je het ontzettend leuk gaat krijgen. Als je naar London gaat, bezoek Harrods. Ik ben er ook geweest en hjet is ontieglijk groot. En aan lieke, ik vind het zo kei-gaaf dat je lid ben geworden van de UHC. Hartstikke lief!
And to all english reading members: It was a dutch talk between the dutch members. Cathyrh, if you need help with dutch, we are here for you!

lieke said:
danku, jij ook succes!!
naar Engeland met school, tof joh! Ik ga zelf met werkweek naar zwitserland.

ik zou maar oppassen met die vertaal-uitdagingen, er zijn ook vertaal machines :D

btw, english people, i only have one (ONE :eek: ) person to participate in the quiz, we need more!!
Over de vertaaluitdagingen, volgens mij zijn die vertaal-machines lang niet goed genoeg (grammatica enzo, en dubbele betekenissen). Hoewel, oeps... Nu ja, wie weet, desnoods neem ik een ander account.

Ga je naar Zwitserland? Gaaf, waarom eigenlijk? Gaan jullie sneeuw onderzoeken??? Dan moet je hoog de bergen in. Zwitserland is prachtig, maar ik ga toch liever naar Engeland met school; zie je mijn opa heeft een vakantiehuisje in Zwitserland en ik ben daar daardoor relatief vaak. Maar ja Zwitserland blijft mooi, veel plezier hoor...

Peter lover said:
Ik wens jullie alletwee het allerbeste op school en Lieke, ik weet zeker dat het je toch gaat lukken joh!
Lieve Puzzle_the_donkey: ga je misschien naar London? Ik ben daar in december geweest en het was in één woord geweldig! Ik weet zeker dat je het ontzettend leuk gaat krijgen. Als je naar London gaat, bezoek Harrods. Ik ben er ook geweest en hjet is ontieglijk groot. En aan lieke, ik vind het zo kei-gaaf dat je lid ben geworden van de UHC. Hartstikke lief!
And to all english reading members: It was a dutch talk between the dutch members. Cathyrh, if you need help with dutch, we are here for you!

Inderdaad, ik ga onder andere naar Londen. Er is een middag (voor ons leerlingen) vrijgemaakt en dan mogen we zelfstandig londen ingaan. Maar als ik vragen mag; wat is Harrods (een winkelcentrum, een museum, een pretpark (lijkt me sterk!), een cathedraal ofzovoorts)???

Harrods is een warenhuis. Ik geloof een van de duurste van Engeland. Het is 7 verdiepingen hoog en letterlijk alles is er te verkrijgen. Op de begane grond begint het met parfum etc. En dan op iedere etage heb je wel vier of vijf verschillende afdelingen met van alles. Niet alles is even duur. Sommige dingen verschillen niet veel met hier. Alleen de kleding etc........1200 pond voor een sjaaltje vind ik nou niet echt goedkoop :rolleyes:
Ik hoop dat je ook de bezienswaardigheden gaat bekijken zoals Big Ben en Towerbridge etc. Het is hartstikke leuk joh!

@ Lieke: Zwitserland is prachtig! De alpen toppen zijn mooi en je ziet altijd de sneeuw erop. Ik weet zeker dat je heel veel plezier zult hebben.

Peter lover said:
Harrods is een warenhuis. Ik geloof een van de duurste van Engeland. Het is 7 verdiepingen hoog en letterlijk alles is er te verkrijgen. Op de begane grond begint het met parfum etc. En dan op iedere etage heb je wel vier of vijf verschillende afdelingen met van alles. Niet alles is even duur. Sommige dingen verschillen niet veel met hier. Alleen de kleding etc........1200 pond voor een sjaaltje vind ik nou niet echt goedkoop :rolleyes:
Ik hoop dat je ook de bezienswaardigheden gaat bekijken zoals Big Ben en Towerbridge etc. Het is hartstikke leuk joh!

@ Lieke: Zwitserland is prachtig! De alpen toppen zijn mooi en je ziet altijd de sneeuw erop. Ik weet zeker dat je heel veel plezier zult hebben.

Dat doe ik vast wel, ik denk dat we daar als school wel heengaan.

Status
Not open for further replies.
Back