Dutch

Status
Not open for further replies.
Peter lover said:
Lieke, of course you are allowed to save it to your photobucket account ;)
You gave me the idea of making a banner, remember? I just finished it.
that's true, but you made it (i really cannot do that :eek: )

have you got any ideas for a new quiz?

Peter lover said:
You can ask if we have a King or a Queen. I will think about more ideas. I have been too busy with all those banners and avys :D
yes, that's a good idea. not only language things but also history/country things :D

Dutchie-of-the-week, part two:
I have a couple of questions:
1. Do we have a
A. Queen
B. King
C. President?

2.If we have a Queen or a King or a President, what is his/her name?
A. Beatrix
B. Alexander
C. Jan-Peter

3. What is the name of our Swimming champion?
A. Alex criville
B. Ole-einar Bjoerndalen
C. Pieter van de Hoogeband

4. What's the name of our Capitol?
A. Amsterdam
B. Rotterdam
C. The Hague

5. After which color is our national soccerteam called:
A. Oranje (Orange)
B. Geel (Yellow)
C. Zwart (Black)

6. What is a typical dutch Thing?
A. Wooden Cloggs
B. Delvish Blue
C. Both of the former answers are right

last question.....
7. Which country is Lieke from:
A. Russia
B. Moldavia
C. The Netherlands

Good luck! Pm me or Lieke to give your answers.

that was a great quiz peter lover (and banner! lol, thanks!). i'll be taking it soon... but um...i'm not very good at you "history"...but isn't the queen/princess or whatever in netherland called bellatrix...? not shure. :)

LWW is out here in 6 days...! :D can't wait!

Cathyrh......don't say it!!!!! You are now very warm in some answers ;)
I know you will answer the questions right!

Don't you have the dvd there yet? We have it since yesterday. And it is unfair you have to wait :mad:

Sorry dat ik vrij lang niets meer heb laten horen, maar ja ik heb het ook zo druk, met huiswerk.

...

Eerlijk gezegd niet alleen daarmee. Ik heb het oog van Horus van Maarten Post (een Nederlander!) gelezen. Ik vond het vet leuk.

Nu ben ik bezig in het derde deel van de Anderland-Serie, van Tad Williams. Ook een fascinerend (hoewel niet echt spannend) boek. Het enige echte nadeel is dat Tad Williams geen Nederlander is, maar Nederlanders zijn ook vaak alllen goed in het maken van kunst als het erotisch is. En als het niet erotisch is is het vaak saai. Maarten Post was één van de welkome uitzonderingen.

De Anderland-Serie zou je trouwens met Lord of the Rings kunnen vergelijken (de boeken!). Het wordt even uitgebreid en gecompliceerd verteld. Wel zou je Tad Williams kunnen beschuldigen van het na-apen van schrijvers als bijvoorbeel Homerus en Tolkien. Hij gebruikt veel al bedachte werelden, maar toch weet hij er een geheel eigen verhaal van te maken. Over Anderland, een netwerk waar je fantasie tot leven komt (er komt zelfs een beetje erotiek in voor, als Odiseus het met Kalypso doet, wat ik eigenlijk alleen maar jammer vind).

Nog maar twee weken en dan ga ik naar Engeland! Ik heb er zin in joh!

Peter lover said:
So, are here people from The Netherlands or Belgium who like to talk Dutch or does anybody want to learn Dutch?
I am dutch and I am curious :D

Hey jullie nederlanders of belgen! Waar blijven jullie???

well. I'd like to learn Sweedish :D

Gray Wolf said:
well. I'd like to learn Sweedish
well, you probably can, but on here you can only learn dutch :p

welkom terug Puzzle, lang niet gezien!!

Anderland-serie, nog nooit van gehoord, maar zo te horen een aanrader. misschien als ik LotR uitheb :eek:
over 2 weken al naar Engeland, mazzelaar!! bij mij duurt het nog 4 weken :( Weet je al wat je daar allemaal gaat doen??

owja, ik heb een forum (nederlandstalig) gemaakt over piraten (heeft niets!!! te maken met de narniafans piraten club, maar het was meer een weddenschap die ik met een van mijn vrienden had) dus als jullie toevallig geïnterreseerd zijn in piraten kunnen jullie je natuurlijk altijd aanmelden:D klik hier! ik ben kapitein Leo

Ik ga jouw site bij mijn site op de linken forum, zetten. Het is altijd leuk!!
Puzzle, ik dacht al: die is nu toch nog niet naar Engeland? Maar je bent er nog ff.
Nog een weekje en dan kan je op vakantie. Lieke, jij gaat toch ook gauw naar Zwitserland?

Peter lover said:
Ik ga jouw site bij mijn site op de linken forum, zetten. Het is altijd leuk!!
praat me er niet van :rolleyes: ik dacht dat je op school wat hoort te leren, maar het wordt alleen maar erger (ik word nu helemaal gek) :p
Peter lover said:
Puzzle, ik dacht al: die is nu toch nog niet naar Engeland? Maar je bent er nog ff.
Nog een weekje en dan kan je op vakantie. Lieke, jij gaat toch ook gauw naar Zwitserland?
na deze week nog 2 weken en dan ben ik weg :)

.............

hoe kan ik nou een hele week overleven zonder narniafans??

Last edited:
tsja.... dat wordt moeilijk!

Puzzle, je moet wel gedag komen zeggen hoor :(

nou ja, een weekje moet wel lukken :eek: ..... toch....

*gaat dagen aftellen*

Ga je met de bus, Lieke? Dat wordt spannend! En hoe is het nu op school? Heb je veel proefwerken of heb je al examen? Volgens mij toch nog niet?
Mijn nichtje wel. Die zit in haar examen tijd. Ze gaat nu naar de Hoge School zeeland om daar economie te gaan leren. Heb jij al een idee wat je wilt gaan doen?
En jij Puzzle? Hoever ben jij nu op school?

Peter lover said:
Ga je met de bus, Lieke? Dat wordt spannend! En hoe is het nu op school? Heb je veel proefwerken of heb je al examen? Volgens mij toch nog niet?
Mijn nichtje wel. Die zit in haar examen tijd. Ze gaat nu naar de Hoge School zeeland om daar economie te gaan leren. Heb jij al een idee wat je wilt gaan doen?
En jij Puzzle? Hoever ben jij nu op school?
ja, met de bus.... dat wordt wat in de bergen :rolleyes:

ik ben op het moment gelukkig proefwerkvrij :) maar binnenkort heb ik 2 toetsweken achter elkaar. Nog geen examen gelukkig, dat duurt nog 2 jaar (en ik vond de 4e al vreselijk :p )
Economie lijkt mij ook leuk, ik heb het als bijvak bij mijn profiel (N&G) gekozen, en ik vind het erg leuk. maar mijn ambities liggen toch meer in de politiek (het klinkt wel: minister president Lieke :p ). vind ik gewoon heel erg leuk

We hebben écht een ander kabinet nodig!! Dit is absoluut een ramp. ga maar goed studeren en veel leren van dit kabinet wat niet moet, en wie weet....stem ik op jou over een jaar of 10 :D
Ik weet niet of het nu nog gegeven wordt, maar ik vond maatschappijleer altijd wel leuk.

Peter lover said:
We hebben écht een ander kabinet nodig!! Dit is absoluut een ramp. ga maar goed studeren en veel leren van dit kabinet wat niet moet, en wie weet....stem ik op jou over een jaar of 10 :D
Ik weet niet of het nu nog gegeven wordt, maar ik vond maatschappijleer altijd wel leuk.
heheheh :D nu heb ik al 2 stemmen...
Ik moet zeggen dat ik niet perse vind dat we een ander kabinet nodig hebben, ik persoonlijk vind dat Nederland op dit moment beter het CDA kan hebben dan de PvdA (geen belediging als jij dat niet vind, het is maar een mening :eek: ) Maar ik ben het wel met je eens dat het kabinet grote fouten heeft gemaakt.
wacht maar tot ik aan de macht ben.......... :p
Maatschappijleer wordt inderdaad nog gegeven, alleen nog maar in de 5e dacht ik, in de 4e krijgen we wel geschiedenis van de 20e eeuw, in de 6e niets meer van die aard dacht ik.

lieke said:
heheheh :D nu heb ik al 2 stemmen...
Ik moet zeggen dat ik niet perse vind dat we een ander kabinet nodig hebben, ik persoonlijk vind dat Nederland op dit moment beter het CDA kan hebben dan de PvdA (geen belediging als jij dat niet vind, het is maar een mening :eek: ) Maar ik ben het wel met je eens dat het kabinet grote fouten heeft gemaakt.
wacht maar tot ik aan de macht ben.......... :p
Maatschappijleer wordt inderdaad nog gegeven, alleen nog maar in de 5e dacht ik, in de 4e krijgen we wel geschiedenis van de 20e eeuw, in de 6e niets meer van die aard dacht ik.

Ik weet wel een leuke partijnaam: PdGFM.
Dat staat voor Partij die Geen Fouten Maakt. Als een partij dat waar zou maken zou ik erop stemmen.
Gelukkig kun je nog wel geschiedenis kiezen in je vrije deel.

Wat ik in Engeland ga doen?
Ik ga naar the White Horse, dat is een soort natuurlandschap of zo...
Ik ga naar hét Brittish Museum.
Ik ga naar Dover Castle, naar Canterbury, naar Londen (Big ben, langs de National Gallery, de kerk St. Martin in de Fields, Westminster Abbey en Eton College.), naar een evensong, naar Oxford enz.

Oxford is geweldig! Ik ben er geweest en ik ben in Windsor geweest en je kon Eton zien liggen in de verte.
Het gaat nu voor je gebeuren he? Nog eventjes :D Maak veel foto's als je kan en post ze daarna!
Ik ben geen fan van PVDA. Ik vind (persoonlijk) dat Wouter Bos veel te lang hebt gewacht met tegengas te geven. Ik ben meer voor de SP.
Natuurlijk ben ik niet beledigt als jij CDA beter vindt ;)
Dat is toch het mooiste aan sites als hier? je kunt het niet met elkaar eens zijn zonder boos te worden. Ik ga toch op je stemmen hoor als je aan de macht komt :)

Status
Not open for further replies.
Back