Dutch

Status
Not open for further replies.
ilse said:
heej
ik ga morgen weg dus moet ik jullie dan verlaten :(
degene die er nu nog zijn :p
fijne vakantie en ik spreek jullie wel weer als ik thuis ben! :)

Jij ook een heeeeele fijne vakantie/kamp!!! :D

yeah, terug:D

wat zie ik nou PL..... MGGT..... (help, hoe moet ik je nou noemen) een Frodo banner? dat had ik niet verwacht.. is de liefde voor GG een beetje overgegaan
dat moest trouwens ook wel, ik bedoel, Elrond is gewoon veel leuker! :D *rent weg voordat PL/MGGT dit ziet*:p

btw, ik heb de sil. uitgelezen, ik vond het begin best taai, maar op het eind werd het echt veel leuker (of misschien begon ik eraan te wennen), en het verhaal van Beren en Lúthien is het beste verhaal van Tolkien dat ik tot nu toe heb gelezen, echt super! nu ben ik bezig in de hobbit, dat boek is echt heel anders dan LotR of de sil. veel vrolijker geschreven, hoewel er natuurlijk best enge dingen in gebeuren, dat heeft me echt verbaasd, maar het is wel heel leuk

en Solya, welkom hier bij het nederlandse plekkie op het forum, heel gezellig hier;)

Dank je wel! :)

Applaus voor jou voor het uitlezen van de Silmarillion. Ik ben er nu drie keer in begonnen en heb hem alle drie de keren weggelegd... kwam wel elke keer een stukje verder erin, maar ik kon er mijn hoofd niet genoeg bij houden. :rolleyes: De Hobbit is wel een van mijn favorieten. Heerlijk, die ga ik ooit nog eens voorlezen aan mijn kinderen. ;)

Solya said:
Dank je wel! :

Applaus voor jou voor het uitlezen van de Silmarillion. Ik ben er nu drie keer in begonnen en heb hem alle drie de keren weggelegd... kwam wel elke keer een stukje verder erin, maar ik kon er mijn hoofd niet genoeg bij houden. De Hobbit is wel een van mijn favorieten. Heerlijk, die ga ik ooit nog eens voorlezen aan mijn kinderen.
ik raad je echt aan om de sil. uit te lezen, ik heb tussendoor ook een paar andere boeken gelezen, maar ik wilde toch weten hoe het kwam dat de noldor-elfen weer terug mochten en konden, dus ik ging verder lezen, en op een gegeven moment wordt het boek echt een stuk minder langzaam en taai (en als je het verhaal van Beren en Lúthien nog niet hebt gelezen, daarvoor alleen zou je het boek al verder moeten lezen, dat is echt een prachtig verhaal :) ) dus als je er weer genoeg moed voor bij elkaar hebt geschraapt :)p) dan zou je hem echt uit moeten lezen ;)

Het verhaal van Beren en Lúthien heb ik wel al gelezen, omdat ik daar zoveel goeds over gehoord had. :) Dat vond ik een van de prachtigste verhalen die Tolkien geschreven heeft. En ja, ooit begin ik weer aan de Silmarillion. Helaas liggen er nog een stuk of 40 boeken op me te wachten dus dat gaat nog wel een paar maanden duren voordat het zo ver komt. :D

40 boeken... dat klinkt als iemand die van lezen houdt, welkom bij de club :D wat voor boeken lees je allemaal?

Ik lees meestal fantasyboeken, maar ben ook verslaafd geraakt aan de meer historisch gerichte boeken van Diana Gabaldon. :) Tot mijn favo auteurs behoren Garth Nix, Philip Pullman, Jacqueline Carey, George R.R. Martin, Juliet Marillier en Anne Rice.

Ik heb ook veel boeken, maar ik ben slecht in een begin maken met lezen.
Nee, GG is niet over Lieke, maar ik vond de banner van Frodo wel mooi. Ik heb het zelf gemaakt en heb er ook een van Eihoofd (ehm Elrond)
De Sil is taai he? Maar wel erg goed!!! Ik vond dat stuk van Eärendil ook wel goed, dat ie naar Valinor ging om de Valar te waarschuwen.

Mrs Gil-Galad Took said:
Ik heb ook veel boeken, maar ik ben slecht in een begin maken met lezen.
Nee, GG is niet over Lieke, maar ik vond de banner van Frodo wel mooi. Ik heb het zelf gemaakt en heb er ook een van Eihoofd (ehm Elrond)
De Sil is taai he? Maar wel erg goed!!! Ik vond dat stuk van Eärendil ook wel goed, dat ie naar Valinor ging om de Valar te waarschuwen.
jammer, ik had gehoopt dat je eindelijk van die rare obsessie af was, ik bedoel als je nou een fan was van Elrond had ik het kunnen begrijpen :)p)
maar laat die banner eens zien van Elrond, ik ben wel benieuwd:)
dat stuk was inderdaad ook leuk, eigenlijk vond ik het op een gegeven moment allemaal een stuk leuker.
Heb je nagelaten vertellingen gelezen?

Sure:
Elrondbanner.png

Nee, ik heb alleen de drie meest bekende boeken gelezen. Ikzelf vond de Sil het mooist, vanwege al die rassen en werelden. Maar natuurlijk aan het eind, staat een stukje over Sauron en de elven en welke geweldige Elf vertrouwde sauron voor geen meter? Juist, de enige echte GIL-GALAD!!
En Elrond? Wie is dat ook weer? :p :p :p

wow, die banner is echt heel tof :)
De Hobbit said:
In de tijd van ons verhaal waren er nog altijd enkele mensen die zowel Elfen als helden van het Noorden als voorvaderen hadden, en Elrond, de heer des huizes, was hun leider. Hij was even nobel en mooi om te zien als een Elfenvorst, even sterk als een krijgsman, wijs als een tovenaar, eerbiedwaardig als een dwergenkoning en vriendelijk als de zomer. Hij komt in een groot aantal verhalen voor, maar in het verhaal van Bilbo's grote avontuur speelt hij maar een kleine, hoewel belangrijke rol, zoals je kunt zien, als we ooit aan het einde ervan komen. Zijn huis was volmaakt, of je nu het meeste van eten, slapen, werken, verhalen, zingen, of gewoon maar van peinzen hield, of een aangename combinatie van dit alles. Boze dingen drongen niet tot die vallei door.
dit stukje uit de hobbit bewijst toch wel dat Elrond echt de beste is! ik heb nog nooit zoiets over GG zien staan:D Daarbij kreeg Elrond niet voor niets de ring van GG, GG zag vast in dat Elrond hem beter kon hebben dan hijzelf :p dat komt natuurlijk doordat Elrond gewoon cool is:cool:

Nou, GG was de beste hoor. Hij was degene die het laatste bondgenootschap oprichtte en Elrond kreeg gewoon de ring, omdat ie jarig was en anders zou lopen zeuren :p En GG vond het zo vreselijk zielig dat Elrond ook niet naar school mocht gaan. De juf van de klas, had nl Elrond naar huis gestuurd. Iedereen was jaloers op zijn vlechtjes.

Mrs Gil-Galad Took said:
Nou, GG was de beste hoor. Hij was degene die het laatste bondgenootschap oprichtte en Elrond kreeg gewoon de ring, omdat ie jarig was en anders zou lopen zeuren :p En GG vond het zo vreselijk zielig dat Elrond ook niet naar school mocht gaan. De juf van de klas, had nl Elrond naar huis gestuurd. Iedereen was jaloers op zijn vlechtjes.
correctie: de juf had Elrond naar huis gestuurd omdat hij toch niets meer van haar kon leren, hij was gewoon té slim! En dat GG dat bondgenootschap samen met Elendil oprichtte maakt natuurlijk niets uit, ik bedoel maar, in het heetst van de strijd knijpt ie ertussenuit, als de orks hem niet hadden zien wegglippen en hadden gedood had hij zelf helemaal niets gedaan! Dat de elfen en mensen wonnen kwam alleen maar door Elrond, hij streed verder toen GG het af liet weten. Het was puur toeval dat Isildur de ring afsloeg :rolleyes: slecht toeval natuurlijk, als Elrond het had gedaan dan had hij de ring natuurlijk gelijk vernietigd, Isildur moest hem zo nodig, tegen Elrond's advies in, houden.

Status
Not open for further replies.
Back