Dutch

Status
Not open for further replies.
laatste keer

hai mijn mede-nederlanders,

ik kom even afscheid nemen, deze week zit ik in ZWITSERLAND!!!! (en jullie in nederland :p ) maar zaterdagochtend om 9 uur (hele nacht doorrijden :eek: ) ben ik hopelijk weer terug, dus zaterdagavond kunnen jullie een uitgebreidt verslag verwachten
ik ga deze website echt missen! gelukkig is het maar voor een week

Peter lover veel beterschap met de allergie, Puzzle veel succes met het uitrusten van londen en ilse veel plezier met het meepraten :)

Groetjes Lieke

P.S. laat deze pagina niet helemaal naar onderen zakken wanneer ik weg ben, OK?:p

lieke veel plezier in zwitserland en we zullen proberen dit niet naar onder te laten zakken ;)

Nog een Nederlander hier... Nogal nieuw ook... Maar het ziet er heel leuk uit hier, dus ik zal hier nog vaak komen :p

ik had onder spullen inpakken nog even tijd... :rolleyes:
ilse said:
lieke veel plezier in zwitserland en we zullen proberen dit niet naar onder te laten zakken
bedankt :) en succes ermee he :p

Lilith said:
Nog een Nederlander hier... Nogal nieuw ook... Maar het ziet er heel leuk uit hier, dus ik zal hier nog vaak komen
welkom, lilith, leuk dat je hier ook bent, en het ziet er niet alleen leuk uit, het is ook leuk:D

lieke said:
YAY, je bent terug

leuk, kon zij alleen engels spreken of ook een beetje nederlands?

wat tof joh, al die dingen, dat museum klinkt echt super leuk!! wat vond je nou het leukst van alles?

daar is school voor.....

in dat geval kon de week helemaal niet meer stuk ;)

ben je op de universiteit geweest waar C.S. Lewis heeft lesgegeven :eek: wat tof!! hadden ze daar ook bijv. nog een foto van hem en Tolkien staan? of zijn ze hem daar helemaal vergeten?

dat klink echt geweldig AHUM! ach ja... schooluniformen...

echt heel leuk!! heb je nou ook nog veel contact gehad met echte engelsen?
ook leuk dat je weer terug bent trouwens

Hej Liek,

even wat antwoorden, maar wie geïnteresseerd is mag mee lezen, tussen haakjes je moet wel Nederlands kennen :cool:!

Zij (de gastvrouw) kon alleen Engels spreken, al hebben we haar wel een paar woordjes geleerd, (tot ziens/ de ballen= see ya en bye=doei; ze vroeg ons ernaar).

Het leukst van alles in londen, het mooist tenminste, was the houses of parliament (naast Big Ben), maar die wachten te paard waren ook wel grappig. Ook zij bewogen niet, en vanuit de verte, zolang je het paard niet zag door de mensenmassa, leken het net sumoworstelaars in uniform en op stelten (dat kwam door de zadels waar hun uniform over hing). Oxford was ook heel mooi.

Dit is dus een soort top 3!

Ja, school is ervoor om voor mij te betalen, ik vraag me alleen af of ze dat in Zwitserland bij jou ook doen, het is daar allemaal namelijk erg duur, hoewel Engeland is natuurlijk ook erg duur. Jij ging toch wel met school he?

En jah... die restaurants droegen echt bij aan de pret van de week, zonder die restaurants had dat echt niet gekund, ahum...!

Geen foto's of wat dan ook van Lewis, wel een beeld van het hoofd van Tolkien in de kapel.

Die mensen die beweren zo dol op hun kak-uniformen te zijn, zijn:
a. zo opgevoed
b. typisch Engels
c. gastjes die denken er alleen met een uniform en dus door uiterlijk bij te horen, die zul je dus hier niet zien, want hier heb je geen uiterlijk
d. knettergek
e. gehersenspoeld
f. er trots op dat ze zich er niets van aantrekken wat anderen van hun denken
g. vuile leugenaars
h. slijmballen die graag een tien voor Grieks willen
i. losers
j. geheel verdwaald in de kak-cultuur en weten dus niet beter
k. robots
l. aliëns die denken dat op aarde alleen mensen die uitgedost zijn als advocaten gaaf zijn
m. mensen die beheerst worden door uitermate kwaadaardige yeerks (lees animorphs)
n. grapjassen
o. pinguïns, die lopen rond in smokings
p. zwartdenkers die altijd in de rouw zijn
q. gothics die niet op willen vallen
r. hebberige kinderen die willen dat kun kleerkleur even hebberig is als zij (zwart die gulzigaard vreet alle lichtkleuren op)
s. ellendige eenzame alleenstaande ventjes, die niet beter weten
t. gastjes die bang zijn voor meisjes en zich volkomen veilig voelen in hun uniform
u. mijn helden; al worden ze nog zo bespot ze trekken er zich niets van aan en blijven hun uniformen aan
v. voorbeelden voor ons allemaal; reden: zie u.
w. gastjes die totaal geen eigen wil hebben en zeggen wat ze van hun vader moeten zeggen
x. musici die zich op hun verdere carrière in pantjesjas willen voorbereiden
y. arme zielen die nu onterecht door mij worden bespot
z. erg kwaad als ze dit (kunnen) lezen

(Niet alle letters hoeven op iedereen van toepassing te zijn.)

De Gastvrouw beschouw ik als echt Engels; ze is compleet ingebrurgerd, hoewel ze ons wel jamaicaanse verwarmde bananenlapjes gaf die niet te eten waren, vreselijk zoet, maar daar kon zij ook niets aan doen.

En ik heb een Engelsman geïnterviewd; het eerste waaraan hij dacht bij Nederlanders was "flowers" en het tweede waaraan hij dacht was "Amsterdam".

Ook leuk weer van jou (jullie) te horen!

Het weer was overigens prachtig in Engeland.

lieke said:
hai mijn mede-nederlanders,

ik kom even afscheid nemen, deze week zit ik in ZWITSERLAND!!!! (en jullie in nederland :p ) maar zaterdagochtend om 9 uur (hele nacht doorrijden :eek: ) ben ik hopelijk weer terug, dus zaterdagavond kunnen jullie een uitgebreidt verslag verwachten
ik ga deze website echt missen! gelukkig is het maar voor een week

Peter lover veel beterschap met de allergie, Puzzle veel succes met het uitrusten van londen en ilse veel plezier met het meepraten :)

Groetjes Lieke

P.S. laat deze pagina niet helemaal naar onderen zakken wanneer ik weg ben, OK?:p

NEE! NIET GAAN!!! NEE!

OW DE PIJN!!!

Ahw... oeps >poep< te laat!

Ik heb ook de wacht gezien! Het was hartstikke leuk dat terwijl wij zaten uit te blussen, de wisseling van de wcht voorbijkwam. Al die mensen op het paard. Ik heb er nog fotos van. Zal ze een keer posten.
Buckingham Palace was best mooi. We hebben er een heel goed uitzicht op het reuzenrad gehad. Erzijn zat macdonalds en Burger Kings daar.
Alleen jammer dat je niet kan pinnen en dus naar een automaat moet.
Hey!! Lilith, welkom hier op de nederlandse topic.
Lieke, ik hoop dat je een ontzettend goede reis hebt. En heel veel plezier en ik zal je vreselijk missen ;) Maar het meest gun ik je natuurlijk plezier!!

Dank je... Iedereen... En iedereen mag me wel gewoon Laura noemen hoor... :p Of je mag een leuke bijnaam verzinnen...

Ik ken jullie nog niet echt, maar Lieke: ik hoop dat je het heel leuk hebt op je vakantie!! ;)

Yeah... Dutch is a bit similar to German... But some things are very different... :p

Ik ben wel blij dat er een echt Nederlands plekkie is... Ik kan opzich best goed Engels, maar ik vind het gewoon leuk om ook Nederlands te kunnen praten hier en om te zien dat er nog een heleboel Narniafans zijn in Nederland (en Belgie)... ;) :)

Ik vind Narnia een hele leuke en mooie film en de boeken zijn ook leuk. Deze site is gewoon erg tof. iedereen is best aarig en niemand doet vervelend.
En het is erg leuk om lekker nederlands te kunnen kletsen.

**Williamgirly** don't worry, if you want to know something, just ask ;)
I work in a hotel where the guests are mostly german. Some of them do try to learn a bit dutch, but fortunately we speak german as well.

ik vind het echt geweldig dat hier ook gewoon een plekje is waar nederlanders kunnen zijn!! echt tof!! :D

Er werd een internationaal forum gecreërd en menigeeen begon in hun eigen taal te praten, dus waarom hier niet?
En zo leren we gelijk onze mede Narniafans kennen :D De nederlandse dan!

Lilith said:
Yeah... Dutch is a bit similar to German... But some things are very different... :p

Ik ben wel blij dat er een echt Nederlands plekkie is... Ik kan opzich best goed Engels, maar ik vind het gewoon leuk om ook Nederlands te kunnen praten hier en om te zien dat er nog een heleboel Narniafans zijn in Nederland (en Belgie)... ;) :)

yes... a bit... but you're right...=)

Of course I'm right... I'm always right!! No that's a lie... :p :D

En ik blijf het natuurlijk fijn vinden dat we ons eigen Nederlandse plekkie hebben... :p Maarja, daar heb ik nu eigenlijk niks meer over te zeggen... :p

Lilith said:
Of course I'm right... I'm always right!! No that's a lie... :p :D

En ik blijf het natuurlijk fijn vinden dat we ons eigen Nederlandse plekkie hebben... :p Maarja, daar heb ik nu eigenlijk niks meer over te zeggen... :p

lol...
could be...
how old are u??

Status
Not open for further replies.
Back