Dutch

Status
Not open for further replies.
lieke said:
AARRGGHH!!! RdB
look, this is the guy i warned you for, he is very dangerous
Kwaad om dat Holland? geloof het of niet het was een ongelukje :( !
Maar heel er grappig hoe je reageert :D !!!!

lieke said:
RdB, dat boek komt pas in juni uit!
Nee, hoor, in juni komt de tweede vertalinsversie uit. Ik heb echter de oude versie. Het verscheen al in 1981, maar was inmiddels alweer van de markt. Ik heb het in Het Baken gekocht, in de opruimings-kast.

Best wel triest, zo'n goed boek en dan verkopen ze hem voor 10 gulden!!!

Ja, het taalgebruik is vrij ouderwets, maar het geeft wel een leuk sfeertje. Wat er in het boek gebeurt is allemaal best serieus, in de boeiende zin van het woord, en dat wordt dan nog eens versterkt door het vrij verouderde Nederlands wat gebruikt wordt.

Maar goed, het is dus al zo'n 25 jaar uit in het Nederlands.

Lilith said:
Ja, Lieke en Peter lover, jullie hebben gelijk... Iedereen beware voor RdB...

RdB: Langzaam praten, alles goed uitleggen :p
Één symbool: :confused: ?

Peter Lover said:
RdB is behoorlijk op dreef zeg! Ja Puzzeltje, ik ben goed verwend met kadootjes. Ik ben ook blij dat het weer voorbij is. Nee, ik ken Simone niet
Ik op dreef? Als je bedoelt dat ik aan de race ben, hoe raad je dat nou weer??? Grapje!

Leuk van die cadeautjes.

lieke said:
de dag na je verjaardag is de meest erge dag van het jaar (behalve voor mijn zus die op 4 december jarig is )

verjaardagen zijn cool
Ik ben op 2 december jarig, en zo erg is de dag na je verjaardag nu ook weer niet? Nee toch?

'T was me nog niet opgevallen.

Ten eerste kun je lekker van je kado's genieten, daar heb je dan voor het eerst even tijd voor.

Ten tweede, wat ook een of zou kunnen zijn op ten eerste, kun je dan eindelijk lekker gaan shoppen, met/zonder je vrienden, hangt er vanaf wat je het leukst vindt, en lekker je geld uitgeven.

Jongens aan computerspelletjes, sportspullen of boeken en meisjes aan kleren, paardenasseciores (sorry van spelfouten), schoenen of boeken.

Volgens het stereotype dan en dat boeken bij jongens weet ik nog niet, ik heb in ieder geval de laatste maand in totaal zo'n 8, 9 of 10 boeken besteld op ebay, voor spotprijsjes, maar veel boeken dus.

Oh ja en eigelijk moet er achter ofzovoorts.

Oké en dan nog eens over de dag na mijn verjaardag.

Twee december: Jarig! Joepie!

Een dag later: ohw... gisteren was ik jarig, voorbij, wat jammur!!! Ohw, maar ik heb wel een hele hoop leuke cadeautjes en een hoop verjaardagsgeld, joepie! En ohw... nog maar twee nachtjes slapen en dan komt Sinterklaas langs! Joepie!

De dag daarna: Tsja, mijn cadeautjes zijn inmiddels al zo'n beetje versleten, en ik heb gisteren mijn verjaadagsgeld al verspeeld. Maar ja, ik kocht er een nieuw playstation-spel van. Kicke, vandaag de hele dag gamen!!!

De dag dáárna: Nou moe, dat spelletje ben ik nu ook al bijna zat (je moet weten dat ik een verwend opdondertje ben). Flut! Alles voorbij.

*Kijkt op de scheur-kalender*

Hoera! Hoera!! Hoera!!!

Er is er één jarig, hoera, hoera,
dat kun je wel zien dat is hij!
Hij geve lang, hoera, hoera!
Hij geve lang, hoera, hoera!!
Hij geve lang, hoera, hoera!!!

Ka-do'tjes geven, ka-do'tjes geven,
ka-do'tjes geven in de Gloria,
zeg geef nu maar op, zeg geef nu maar op!!!

En dan maar cadeautjes uitpakken, hè?

Puzzle_the_Donky said:
Kwaad om dat Holland? geloof het of niet het was een ongelukje !
Maar heel er grappig hoe je reageert !!!!
tuurlijk:p
Puzzle_the_Donky said:
Nee, hoor, in juni komt de tweede vertalinsversie uit. Ik heb echter de oude versie. Het verscheen al in 1981, maar was inmiddels alweer van de markt. Ik heb het in Het Baken gekocht, in de opruimings-kast.

Best wel triest, zo'n goed boek en dan verkopen ze hem voor 10 gulden!!!

Ja, het taalgebruik is vrij ouderwets, maar het geeft wel een leuk sfeertje. Wat er in het boek gebeurt is allemaal best serieus, in de boeiende zin van het woord, en dat wordt dan nog eens versterkt door het vrij verouderde Nederlands wat gebruikt wordt.

Maar goed, het is dus al zo'n 25 jaar uit in het Nederlands.
ik vond het al zo raar dat ze hem zo lang na de dood van Lewis pas uitgaven, maar ja, ze gaven Simmilarion (sp?) ook pas uit na Tolkien's dood

Puzzle_the_Donky said:
Ik ben op 2 december jarig, en zo erg is de dag na je verjaardag nu ook weer niet? Nee toch?

'T was me nog niet opgevallen.

Ten eerste kun je lekker van je kado's genieten, daar heb je dan voor het eerst even tijd voor.

Ten tweede, wat ook een of zou kunnen zijn op ten eerste, kun je dan eindelijk lekker gaan shoppen, met/zonder je vrienden, hangt er vanaf wat je het leukst vindt, en lekker je geld uitgeven.

Jongens aan computerspelletjes, sportspullen of boeken en meisjes aan kleren, paardenasseciores (sorry van spelfouten), schoenen of boeken.
discrimineerder!! ik zie mijzelf al geld uitgeven aan paardenaccesoires :eek: dat gebeurt echt nooit! en ook niet aan kleren of schoenen zonder dat het echt nodig is!
ok, boeken wel
Puzzle_the_Donky said:
Volgens het stereotype dan en dat boeken bij jongens weet ik nog niet, ik heb in ieder geval de laatste maand in totaal zo'n 8, 9 of 10 boeken besteld op ebay, voor spotprijsjes, maar veel boeken dus.

Oh ja en eigelijk moet er achter ofzovoorts.

Oké en dan nog eens over de dag na mijn verjaardag.

Twee december: Jarig! Joepie!

Een dag later: ohw... gisteren was ik jarig, voorbij, wat jammur!!! Ohw, maar ik heb wel een hele hoop leuke cadeautjes en een hoop verjaardagsgeld, joepie! En ohw... nog maar twee nachtjes slapen en dan komt Sinterklaas langs! Joepie!

De dag daarna: Tsja, mijn cadeautjes zijn inmiddels al zo'n beetje versleten, en ik heb gisteren mijn verjaadagsgeld al verspeeld. Maar ja, ik kocht er een nieuw playstation-spel van. Kicke, vandaag de hele dag gamen!!!

De dag dáárna: Nou moe, dat spelletje ben ik nu ook al bijna zat (je moet weten dat ik een verwend opdondertje ben). Flut! Alles voorbij.

*Kijkt op de scheur-kalender*

Hoera! Hoera!! Hoera!!!

Er is er één jarig, hoera, hoera,
dat kun je wel zien dat is hij!
Hij geve lang, hoera, hoera!
Hij geve lang, hoera, hoera!!
Hij geve lang, hoera, hoera!!!

Ka-do'tjes geven, ka-do'tjes geven,
ka-do'tjes geven in de Gloria,
zeg geef nu maar op, zeg geef nu maar op!!!

En dan maar cadeautjes uitpakken, hè?
dat is waar;) maar hoe zit het dan met 2 dagen na sinterklaas? :p

Peter lover said:
Es ist kein problem für uns Deutsch mit dir zu reden. Wir sollten viele fehler machen weil deutsch zu schreiben nicht leicht ist.
Ja, in die Schüle, lernen wir drei fremdsprachen (is this spelled right?) und das sind Deutsch, französisch und english (sorry, I know this is spelled wrong)
und ich liebe es um andere sprachen zu lernen.
We will help you to make you not feel uneasy when there is so many dutsch and you can't read it. And everybody is welcome in this topic.

ooh, thanks very much (Vielen Dank) wie viele sprachen sprichst du? (how much languages do you speak) really, thanks, you are all so nice in this topic!!!

perfect!! sehr gut

yes we learn it at school and yes of course it's alright if you don't speak dutch, i'll learn you something: Hallo, ik ben xx_Williamgirly_xx en ik kom uit duitsland, ik hou van Will means: Hello, i'm xx_Williamgirly_xx and i'm from Germany, i love Will:D

ok.... tahnks for learning a little bit dutch... =) the last thing i will remember... ( ik hou van will... ) :D

Ich spreche Holländisch, Französisch, Deutsch und Englisch.
Wann ich fehler mache, sollst du es mir sagen? Es ist nicht nur allein gut deutsch zu sprechen, aber auch zu schreiben.
Make yourself comfortable here Williamgirly. And don't pay attention at Puzzle. he is a bit silly :p

When you want to know what something means, just ask, okay ;)

Puzzle, wat ben je toch op dreef! Ben je de 38ste December jarig? Of de 42ste February?

Puzzle_the_Donky said:
German?

Ahem...

Ich bin Puzzle, mein Deutsche name ist ... und mein Niederlandische Name ist Puzzel.

Ich komme aus Narnia.

Ich liebe Aslan.

Ich bin 12 jahre alt, Keine Esel (Donkey's, is that right?) ist alter (oder älter) als 25 Jahre.

Aber ich bin ein sprechende Esel und eigentlich ein Deautsch-sprechende Esel.

Ich gehe nicht mehr Tot, weil ich in das Land vom Aslan bin.

Aber eigentlich bin ich Peter, und ich bin kein sprechende Esel, aber vieleicht (how do you spell this?) ein (Normal in German) Esel.

Ich komme aus Holland.

Ich gehe nach England, in die Sommerferien.

Ich bin siebzehn Jahre alt.

Wie alt sind Sie?

Was ist Ihre Name?
--------------------------------------------------------------------------

Do you like my primitive chat in German, I hope you like it.

Ik ben been = I am leg!!!

Peter Lover, heb je nog cadeautjes gekregen, in mijn klas was ook iemand jarig, gisteren. Zij heet Simone. Ken je haar?

Help mij alsjeblieft, ik heb aan samenvatting nodig van Perelandra of Reis naar Venus van C. S. Lewis nodig als vergelijkend materiaal voor mijn eigen boekverslag. Ik heb overmorgen een spreekbeurt, nog tips voor de spreekbeurt.

Nee??? Enkele opties om morgen avond als galgemaal te eten dan?

hey!!!
are you 12 or 17?? i didn't understood...
but it's all right....
nice to get you... =))
ik ben williamgirly en 14 jears old... (last words i didn't know...)

xx_Williamgirly_xx said:
hey!!!
are you 12 or 17?? i didn't understood...
but it's all right....
nice to get you... =))
ik ben williamgirly en 14 jears old... (last words i didn't know...)
Siebzehn natürlich!!! :D

Old=oud, but just say: Ik ben williamgirly en ik ben 14 (jaar).

Ich bin in wirklichkeit 17 jahre alt, aber ich denke dass mein alterego (?), Puzzle the Donkey is 12 jahre alt.

But I might be wrong about that.

lieke said:
dat is waar;) maar hoe zit het dan met 2 dagen na sinterklaas? :p
De eerste dag ga ik genieten van de kado's, de tweede avond ga ik hergenieten van mijn verjaardagskado's. De derde dag ga ik nog meer proberen te genieten, de vierde dag ga ik jullie vertellen hoe ik genoten heb, de vijfde dag ga ik nog eens nagenieten, de zesde dag geef ik mijn zakgeld uit, wat ik door mijn verjaardagsgeld niet hoefde te gebruiken, de zevende dag zet ik mijn schoen en hoop dat Sints vliegtuig (je weet het niet, maar tegenwoordig is hij modern) naar Spanje vertraging heeft. De achtste dag denk ik: joepie over een week Sinterkerst met de bijbelstudie. De 9de dag ga ik uitkijken naar de Sinterkerst met de bijbelstudie, nog zes dagjes ofzo. Enz.

Als dat bijbelstudie Sinterkerst voorbij is denk ik joepie het is bijna kerstvakantie, heb ik echt tijd om opnieuw van mijn kado's te genieten, vuurwerk af te steken en te gourmetten.

Als de kerstvakantie voorbij is raak ik in een gezonde winterse januaridip, omdat de school weer is begonnen, maar hé denk ik dan ineens 9 januari volgend jaar, in ieder geval is mijn profielwerkstuk af, heb ik nooit meer lo, en is het nog maar vijf maandjes tot de zomervakantie. Natuurlijk ben ik dan weer helemaal blij, en heeft mijn dip dus maar 2 uur-3 dagen geduurt.

Voor het gemak vergeet ik natuurlijk de examens ff.

Optimistisch typetje ben ik hè.

Oh en wat er gebeurt na de zomervakantie: Hé over zes weken is het herfstvakantie, enzovoorts.

:cool:

Last edited:
Puzzle_the_Donky said:

Ich bin in wirklichkeit 17 jahre alt, aber ich denke dass mein alterego (?), Puzzle the Donkey is 12 jahre alt.

De eerste dag ga ik genieten van de kado's, de tweede avond ga ik hergenieten van mijn verjaardagskado's. De derde dag ga ik nog meer proberen te genieten, de vierde dag ga ik jullie vertellen hoe ik genoten heb, de vijfde dag ga ik nog eens nagenieten, de zesde dag geef ik mijn zakgeld uit, wat ik door mijn verjaardagsgeld niet hoefde te gebruiken, de zevende dag zet ik mijn schoen en hoop dat Sints vliegtuig (je weet het niet, maar tegenwoordig is hij modern) naar Spanje vertraging heeft. De achtste dag denk ik: joepie over een week Sinterkerst met de bijbelstudie. De 9de dag ga ik uitkijken naar de Sinterkerst met de bijbelstudie, nog zes dagjes ofzo. Enz.

Als dat bijbelstudie Sinterkerst voorbij is denk ik joepie het is bijna kerstvakantie, heb ik echt tijd om opnieuw van mijn kado's te genieten, vuurwerk af te steken en te gourmetten.

Als de kerstvakantie voorbij is raak ik in een gezonde winterse januaridip, omdat de school weer is begonnen, maar hé denk ik dan ineens 9 januari volgend jaar, in ieder geval is mijn profielwerkstuk af, heb ik nooit meer lo, en is het nog maar vijf maandjes tot de zomervakantie. Natuurlijk ben ik dan weer helemaal blij, en heeft mijn dip dus maar 2 uur-3 dagen geduurt.

Oh en wat er gebeurt na de zomervakantie: Hé over zes weken is het herfstvakantie, enzovoorts.

:cool:

zo he jij bent wel lekker chill bezig zeg :cool:
hoe doe je dat??? mij zou dat nooit lukken... :rolleyes:

Peter lover said:
Lieke! Wat zie ik nu? Elrond als avy? Ik denk dat ik Gil-Galad maar op ga snorren.
Yeah, Elrond rocks:D ik was Tumnus een beetje zat
Peter lover said:
Puzzle is 17. But I think he feels like he is 12!!
en daarbij is 12 natuurlijk nog positief uitgedrukt he RdB :p

Puzzle_the_Donky said:

positief, profielwerkstuk dan al af, heb ik even mazzel, met NG ga je naar Nieuwkoop, veldwerk doen:D
heb je dit jaar je echte examens, zodat je daarna van middelbare school afbent?
ilse said:
zo he jij bent wel lekker chill bezig zeg
hoe doe je dat??? mij zou dat nooit lukken... QUOTE]
tis niet zo moeilijk, zodra je bezig gaat met je examens ga je vanzelf wel de rest van de tijd lekker rustig aan doen, geloof me, ik weet het :rolleyes:

RdB, begin alsjeblieft nog niet over de kerst. Dat doet me denken aan mijn reis. Ik probeer nu een beetje te vergeten dat het nog 6 maanden weg is en nu begin jij al over de kerst en sinterklaas :D
Leuk he, examens voor jullie volgend jaar. Ik hoef het gelukkig niet meer te doen :D Ik zit in de rolstoel, weet je nog?

lieke said:
Yeah, Elrond rocks:D ik was Tumnus een beetje zat

en daarbij is 12 natuurlijk nog positief uitgedrukt he RdB :p

positief, profielwerkstuk dan al af, heb ik even mazzel, met NG ga je naar Nieuwkoop, veldwerk doen:D
heb je dit jaar je echte examens, zodat je daarna van middelbare school afbent?
Nee, ik heb dit jaar nog geen examens! Volgend jaar. Ik rekende vanaf mijn acttiende verjaardag.

Mijn profielwerkstuk moet dus januari volgend jaar meteen na de kerstvakantie ingeleverd worden. Maar aangezien ik in de kerstvakantie naar Zwitserland ga, zorg ik natuurlijk dat mijn profielwerkstuk voor de kerstvakantie af is!

Maar voorlopig zorg ik ff dat ik op tijd klaar ben met het voorbereiden van de toetsweek. Gaat één van jullie ook Duits en Frans afsluiten dit jaar?

Peter lover said:
RdB, begin alsjeblieft nog niet over de kerst. Dat doet me denken aan mijn reis. Ik probeer nu een beetje te vergeten dat het nog 6 maanden weg is en nu begin jij al over de kerst en sinterklaas
Leuk he, examens voor jullie volgend jaar. Ik hoef het gelukkig niet meer te doen Ik zit in de rolstoel, weet je nog?
en wij later maar jouw WAO betalen (vanochtend economie toets gehad:D) maar dat wordt later een serieus probleem, opzich niet de WAO, maar meer de AOW (voor ouderen) wij moeten met een relatief kleine generatie jongeren van deze tijd een enorme generatie van nu tussen de 45 en 65 onderhouden :eek:
Puzzle_the_Donkey said:
Nee, ik heb dit jaar nog geen examens! Volgend jaar. Ik rekende vanaf mijn acttiende verjaardag.

Mijn profielwerkstuk moet dus januari volgend jaar meteen na de kerstvakantie ingeleverd worden. Maar aangezien ik in de kerstvakantie naar Zwitserland ga, zorg ik natuurlijk dat mijn profielwerkstuk voor de kerstvakantie af is!

Maar voorlopig zorg ik ff dat ik op tijd klaar ben met het voorbereiden van de toetsweek. Gaat één van jullie ook Duits en Frans afsluiten dit jaar?
nee, nog niet, voor dit jaar heb ik het gelukkig allebei klaar (en het telde nog niet meer gelukkig, soms niet echt goed woordjes geleerd :rolleyes: ) maar volgend jaar telt alles wel mee, en sluit ik het ook af, dan zit ik ook in de 5e... tijd gaat zo snel.... ik kan me nog herrineren dat ik 11 was en in de brugklas zat.... *denkt terug aan goede oude tijd:p*

Puzzle_the_Donky said:

i don't know....
maybe....
but,
puzzle is from narnia,
and you??
wo kommst du her?

xx_Williamgirly_xx said:
Puzzle_the_Donky said:

i don't know....
maybe....
but,
puzzle is from narnia,
and you??
wo kommst du her?

I'm from the Netherlands, didn't I say that already?
At the west coast, near Den Haag, Leiden, Noordwijk, south-Holland.
Ever heard of it? Katwijk?

Puzzle_the_Donky said:
Gaat één van jullie ook Duits en Frans afsluiten dit jaar?

Dit schooljaar was het eerste jaar voor mij *lol*

Ik heb het zoooo druk... Vandaag moest ik mijn kamer opruimen, en ja, voor de rest niet echt veel, maar ik kon even niet computeren, omdat mijn broer zonodig moest... :( Maar morgen ben ik ook al weg (naar Muiderslot) en maandag heb ik een feestje... Druk, druk druk!! En dan moet ik ook nog huiswerk maken... *pfff*

Status
Not open for further replies.
Back