Peter lover said:
Puzzle, jij gaat waarschijnlijk boffen. Als het zo doorgaat, dan moeten (nou ja, moeten) we stemmen in December en ik denk niet dat de stembus per 1 december open en dicht gaat
Dus reken er maar op, dat je mee kan stemmen.
Ik hoorde het ook, CDA en VVD willen het afmaken tot en met prinsjesdag, ergens in de twintig september... Ze willen een jaarbegroting maken...
Praktisch hebben ze daar toch helemaal niets aan, of moet een potentieel spoedig-komend links- of rechts kabinet, of een combinatie VVD-links (onwaarschijnlijk aangezien de oerrechtse Verdonk de tweede "man" is)....
Nu ja afijn of moet een potentieel nieuw kabinet zich houden aan de begroting van een vorig kabinet, dat lijkt me eerlijk gezegd de wereld op zijn kop...
Waarschijnlijk is het gewoon een verkiezingsstunt, kunnen ze laten zien wat voor moois ze allemaal wel niet van plan zijn, en dat is mooi voor de stemmenbinnenhaling. Om dezelfde reden wil de oppositie waarschijnlijk dat het demissionair kabinet Balkenende twee onmiddelijk (of in ieder geval zsm) ophoepelt.
En zo is heel het politieke circus in Nederland weer herrie aan het maken.
Een topattractie vond ik trouwens die clown van de LPF die alleen maar zat te zijken en dezelfde dingen te zeggen tegen SP-, GroenLinks- en PvdA-lieden.
Waarschijnlijk in de hoop in een hervormd kabinet deel te mogen uitmaken van Balkenende 2.
Nu ja het is grappig om te volgen, jammer dat JP zelf zo'n spelbreker is, laat ie het kabinet vallen!?!?! Ik had nog wel zo verlangd naar een avondje debatten-circus.
Tis allemaal voor de verkiezingen...
Maar ja ik heb mijn keus allang gemaakt, ik stem AVP,
Anti-Verdonk( en kontelikkersaanhang) Partij.
Dit is de opvolger van de ARP, de anti-revolutionaire partij.
Nu ja serieus nu, als er een partij is waarop ik kan stemmen en zeker weet dat er een wat soepeler asielbeleid komt dan zou ik ervoor kiezen. ChristenUnie lijkt wat plannen betreft geschikt, maar ze zijn maar zo klein. Nu groeien ze er natuurlijk niet op, als we daarom niet op ze gaan stemmen...
Nu ja na die prinsjesdag duurt het ongeveer 3 maanden voor de verkiezingscampagne en de verkiezingsvoorbereidingen totdat de stemmingen beginnen. Krijgen we als kerstcadeau verkiezingen; wij even blij!!!
Ik tenminste...
Wel een circus overigens, gaan de partijen 3 maanden lang campagne voeren, en zit Nederland dus drie maanden zonder regering. Gelukkig is er echter wel al een begroting, kunnen de apen het even over, die hebben zo'n helder en ruimdenkend verstand en het zijn bovendien geen bedriegers...
André Rouvoet kan ze trouwens wel helpen, maar de SGP niet, die heeft het te druk met het redden van haar subsidies, sterke partij hoor
!
Jaja... je hoort het Peter weet het Beter.
Wist je trouwens dat mijn tweede initiaal R. is en dat mijn achternaam de Vries was.
Jaja... Ik ben zelf ook een herrieschopper, maar ik ben te lui om voor mijn standpunten uit te komen als ik niet genoeg aanhang heb...
En jah Verdonk wil ik ook niet meer, laat haar maar de clown uithangen in het parlement, daar zit ze veilig, want daar kan ze genegeerd worden...
Overigens hoop ik dat dat Nazi-kapsel van een Geert Wilders ook niet ver komt...
O ja... hij is dan geen Nazi, maar zijn haar is blond en het ziet er werkelijk waar écht niet uit. Hij heeft trouwens wél iets wat verdacht dichtbij racisme komt, maar daar is waarschijnlijk (meer dan) 75% van Nederland het niet mee eens.
Ook hoop ik dat de brokkenpartij LPF nul zetels is en blijft en dat meneer Nawijn, de blab die denkt dat ie het allemaal zonder het imago van onze Pim kan...
Nu ja, ik Peter R. de Vries ben misdaadverslaggever, maar ik ben ook goed in het analyseren van parlementsfalen en kabinetsonzin, in beide gevallen heb ik altijd gelijk.
***Ps. denk je dat ze me nu gaan aanklagen wegens blaam?***